ویزای تحصیلی در المان

 

ویزاها و مجوزهای دانشجویی آلمان

 

 وقتی صحبت از کیفیت آموزش عالی، زیرساخت های تحقیقاتی، روش تدریس، مطالعات کم هزینه و چشم انداز شغلی به میان می آید، آلمان مکانی برای بودن است. به همین دلیل است که بسیاری از بین المللی ها همچنان بر این باورند که آلمان بهترین مکان برای ادامه تحصیلات عالی آنهاست.

 

از سوی دیگر، هر فرد خارجی قادر به دنبال چنین رویایی نیست، زیرا چندین ملیت مجاز به ورود و اقامت در خاک آلمان بدون برخورداری از ویزای مناسب آلمان نیستند.

 

در مورد ما، ویزای مورد نیاز، مدرک رسمی مجاز مورد نیاز برای اجازه به یک تبعه غیر آلمانی برای ورود و اقامت در خاک آلمان به منظور تحصیل، در یک دوره مورد نظر خاص است.

 

بنابراین، خارجی بودن که به تازگی نامه پذیرش را از یک دانشگاه آلمان دریافت کردم، انتظار می رود به زودی در مورد درخواست دانشگاه خود در دانشگاهی در آلمان پاسخی دریافت کند.

 

قبل از درخواست برای یک دانشگاه آلمانی باید در دوره پایه ثبت نام کند، برای آماده شدن برای آزمون “Feststellungsprüfung” – آزمون ارزیابی صلاحیت نیاز به گذراندن دوره پایه (Studienkolleg) دارد. نیاز به تکمیل مدرک دکترا می خواهد در یک پروژه تحقیقاتی در آلمان شرکت کند …

 

شما باید برای ویزای تحصیلی آلمان در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود برای ورود و اقامت برای مدت مورد نظر در آلمان، در صورتی که از یکی از این کشورها آمده اید، درخواست دهید.

 

در صورت نیاز به ماندن در خاک آلمان برای بیش از 90 روز یا 3 ماه، از شما خواسته می شود تا پس از ورود به آلمان زودتر اجازه اقامت دریافت کنید. در مورد زمان مناسب، هیچ دوره مشخصی برای درخواست ویزا وجود ندارد، اما بسیار توصیه می شود که قبل از سفر برنامه ریزی شده خود به آلمان این کار را زودتر انجام دهید.

 به طور معمول، 3 (سه) ماه قبل از شروع مطالعات برنامه ریزی شده، برای بسیاری از افرادی که قبلاً تجربه مشابهی را پشت سر گذاشته بودند، به خوبی کار می کرد.

 

نکته مهم: برای به حداکثر رساندن شانس خود برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، باید از یک حساب مسدود شده به عنوان اثبات منابع مالی استفاده کنید. حساب مسدود شده نوع خاصی از حساب بانکی است که ثابت می کند شما وجوه کافی برای زندگی یک ساله در آلمان را دارید.

 

 از اکتبر 2022، به عنوان یک خارجی در آلمان، حداقل به 934 یورو در ماه برای هزینه های زندگی نیاز دارید. بنابراین، قبل از درخواست ویزای دانشجویی آلمان، باید مجموعاً 11208 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد حساب مسدود شده آلمانی اینجا را کلیک کنید

اما، اجازه دهید با هم ببینیم چه چیزهای دیگری در مورد گرفتن ویزای آلمان برای اهداف تحصیلی باید بدانید.

 

انواع ویزای آلمان برای مقاصد تحصیلی کدامند؟

 

همانطور که قبلا توضیح دادیم، هر زمان که می خواهید برای مقاصد تحصیلی به آلمان سفر کنید، باید برای ویزای آلمان مناسب، مربوط به هدف سفر و اقامت در آنجا – تحصیل، اقدام کنید.

 سه نوع ویزا برای افرادی که قصد ادامه فعالیت های آموزشی در آلمان را دارند در نظر گرفته شده است:

 

1ویزای دوره زبان آلمانی :

 

ویزای دوره زبان آلمانی نوعی ویزای آموزشی است که برای خارجیانی که قصد گذراندن دوره فشرده زبان به مدت 3 تا 12 ماه را دارند صادر می شود. دوره هایی که متقاضیان ویزا باید طی کنند باید حداقل 18 ساعت درس در هفته داشته باشند. ویزای دوره زبان را می توان در برخی موارد تا یک سال تمدید کرد اگر قصد شرکت در این دوره برای ادامه تحصیل در آلمان نباشد. با ویزای دوره زبان آلمانی می توانید:

 

در یک دوره فشرده زبان آلمانی شرکت کنید نیاز به تمدید ویزا دارید، اگر دوره های زبان آلمانی با تحصیل تمام وقت دنبال نشود – تمدید حداکثر تا 1 سال ارائه می شود (از روز ورود به آلمان محاسبه می شود).

 

با ویزای دوره زبان آلمانی نمی توانید:

 

آن را به ویزای دانشجویی یا متقاضی دانشجو تبدیل کنید آن را به مجوز کار تغییر دهید هر شغل پرسودی را انجام دهید شروع تحصیلات دانشگاهی برای پذیرش دانشگاه اقدام کنید

 

اگر تصمیم دارید مستقیماً بعد از دوره زبان ادامه تحصیل دهید، باید برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان به کشور خود بازگردید. زمانی که در آلمان هستید امکان درخواست ویزای دانشجویی/مجوز وجود ندارد.

 اعتبار ویزای دوره زبان آلمانی تا طول دوره است که می تواند سه ماه تا یک سال باشد و در آلمان نمی توان آن را بیشتر تمدید کرد برای درخواست ویزای دوره زبان آلمانی چه شرایطی وجود دارد؟

 

 مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دوره زبان آلمانی عبارتند از:

 

-فرم درخواست ویزا به طور مناسب تکمیل شده است

-ی پاسپورت معتبر (با حداقل 3 ماه دوره اعتبار پس از تاریخ بازگشت برنامه ریزی شده شما و نه بیشتر از 10 سال، حاوی حداقل دو صفحه خالی ویزا)

ثبت نام تایید شده در دوره زبان یا گواهی ثبت نام دوره باید حداقل 18 ساعت در هفته کلاس داشته باشد

-اثبات تمکن مالی است.

. تعهدنامهتوسط شخصی که میزبان شماست و در آلمان زندگی می کند.

-نامه ای از والدین – که اراده آنها را برای حمایت مالی از فرزندشان برای مدت اقامت آنها در آلمان و همچنین فیش حقوقی یا تراکنش های حساب بانکی آنها در شش ماه گذشته اعلام می کند.

-بیمه درمانی برای دانشجویان دوره زبان

-عکس پرتره اخیرا گرفته شده الزامات دقیق، صفحه الزامات عکس ما را بخوانید سه فتوکپی از صفحات شناسنامه پاسپورت کپی —-ویزای شینگن قبلی در صورت وجود

نامه انگیزشی برای شرکت در دوره زبان

-مدرک اقامت – برای اقامت کامل نامه رسمی مرخصی از کارفرما (با امضا و مهر) – برای کارمندان مدرک پرداخت هزینه ویزا – 75 یورو .مهمترین شرط لازم برای ویزای دانشجویی آلمان اثبات منابع مالی است. برای این کار باید از یک حساب مسدود شده استفاده کنید. در هفته اول ورود به آلمان، آدرس خود را در آنجا در دفاتر ثبت اقامت ثبت کنید. در این صورت، دارنده ویزا باید تاییدیه حضور در حداقل 18 ساعت دوره، مدرک بیمه درمانی تحت پوشش و مدرکی مبنی بر داشتن پول کافی برای کل دوره ویزا را نشان دهد.

 

 

2- ویزای متقاضی دانشجو :

ویزای متقاضی دانشجویی چیزی است که افراد خارجی در صورتی که برای تحصیل در دانشگاه یا اقدامات مقدماتی درخواست داده باشند، به عنوان متقاضی تایید شده باشند و چشم انداز مناسبی برای پذیرش داشته باشند اما هنوز به طور رسمی برای ثبت نام در رشته تحصیلی پذیرفته نشده باشند، نیاز دارند، زیرا باید این موارد را رعایت کنند

سایر شرایط پذیرش، مانند برگزاری امتحان، شرکت در مصاحبه یا موارد دیگر. کاندیدای ویزای متقاضی دانشجوی واجد شرایط، کسی است که درخواست داده باشد و از شانس واقعی برای پذیرش در یک موسسه دولتی، مورد تایید دولتی، یا موسسه آموزش عالی شناخته شده مشابه، یا ارائه دهنده دوره های مقدماتی مورد تایید دولتی در آلمان برخوردار باشد

انواع تحصیلی که ویزای متقاضی تحصیل برای آنها صادر می شود عبارتند از:

-تحصیلات دانشگاهی تمام وقت

 

-دوره های آمادگی زبان آلمانی برای تحصیل کالج آمادگی ایالتی “Studienkolleg

– دوره ای که افراد خارجی باید قبل از شرکت در آزمون “Feststellungsprüfung” برای به رسمیت شناختن دیپلم پیش دانشگاهی خارجی خود (برای خارجیانی که مدرک پایان دبیرستان خارجی آنها در آلمان به رسمیت شناخته نمی شود) انجام دهند.

-دوره پروپادوتیک کارآموزی مقدماتی اجباری به دارندگان ویزای متقاضی دانشجو یک دوره اولیه ویزای سه ماهه و تمدید از طریق اجازه اقامت شش ماه دیگر در آلمان داده می شود تا با شرایط پذیرش کامل مطابقت داشته باشند و همچنین امکان تبدیل آن به مجوز اقامت برای تحصیل. ، یک بار برای تحصیل پذیرفته شده است.

 

با ویزای متقاضی دانشجویی آلمان می توانید فعالیت های مورد نیاز برای رعایت شرایط پذیرش را دنبال کنید؟

 

 تغییر ویزا به ویزای دانشجویی :

 

به محض پذیرش برای تحصیل با ویزای متقاضی دانشجویی آلمان نمی توانید: درس های آمادگی را رها کنید، زیرا ممکن است منجر به حذف ویزا شود نیاز به مجوز کار در صورت عدم پذیرش برای تحصیل، بیش از نه ماه باقی بماند

 

برای درخواست ویزای دانشجویی چه شرایطی وجود دارد؟

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای متقاضی دانشجو عبارتند از:

 

-فرم درخواست ویزای ملی به طور مناسب تکمیل شده است

-عکس پرتره بیومتریک اخیرا گرفته شده

 

-ثبات دورنمای پذیرش در تحصیل نامه پذیرش از دانشگاه – تأیید درخواست شما برای تحصیل و مکان پیشنهادی برای تحصیل در برنامه ای که درخواست داده اید، همراه با نامه رسمی رزرو مکان در یک برنامه تحصیلی  صادر شده توسط دانشگاه تأییدیه درخواست .معمولاً یک ایمیل از دانشگاه، تأیید ارسال موفقیت آمیز درخواست برای تحصیل، یا گواهی دانشگاه یا ارائه دهنده دوره های مقدماتی  مبنی بر اینکه حضور شخصی متقاضی برای تصمیم گیری در مورد پذیرش وی در تحصیل ضروری است و همچنین شانس عالی برای پذیرش در تحصیل را ذکر می کند.

 

-گواهی ثبت نام در یک کالج تحصیلی “Studienkolleg” یا گواهی پذیرش در دوره مقدماتی – “دوره های پروپادئوتیک” یا نامه تایید ثبت نام در دوره زبان آلمانی شامل حداقل 18 ساعت درس در هفته گواهی پایان تحصیل به رسمیت شناخته شده “Abitur”، یا گواهی معادل آن مدرکی مبنی بر تسلط کافی به زبان آلمانی یا زبان انگلیسی بسته به زبانی که دروس به آن تدریس می شود

 

اثبات تمکن مالی یا  بورس تحصیلی،

 

3- ویزای دانشجویی آلمان – چگونه ویزای دانشجویی آلمان بگیریم؟

اگر یک خارجی هستید و نامه پذیرش کامل برای تحصیل در یک دانشگاه آلمانی، موسسه معتبر، دانشگاه علوم کاربردی، کالج هنر و موسیقی یا سایر موسسات آموزش عالی به همان اندازه شناخته شده دریافت کرده اید، ممکن است ویزای دانشجویی آلمان دریافت کنید. مطالعاتی که می توانید با ویزای دانشجویی آلمان انجام دهید، تحصیلات دانشگاهی تمام وقت یا اقدامات مقدماتی قبل از چنین مطالعاتی، یعنی دوره پایه است.

چه نوع تحصیلی می توانید با ویزای دانشجویی آلمان دنبال کنید؟

ویزای دانشجویی آلمان می تواند به شما اعطا شود اگر قصد شرکت در هر یک از انواع مطالعات زیر را دارید: تحصیلات آکادمیک تمام وقت. دوره های زبان آلمانی برای تحصیل. کالج آمادگی دولتی  دوره ای که باید به عنوان یک خارجی که گواهی پایان تحصیلش در آلمان به رسمیت شناخته نشده است، بگذرانید

پس از اتمام دوره، در آزمون “Feststellungsprüfung” شرکت خواهید کرد. اگر موفق به قبولی در آزمون شوید، گواهینامه ای دریافت خواهید کرد که به عنوان مدرک ورود به دانشگاه شناخته می شود. با در دست داشتن آن، می توانید برای پذیرش دانشگاه در آلمان اقدام کنید.

 

شرایط ویزای دانشجویی آلمان :

 

در اینجا چک لیستی از مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان آمده است:

 

– فرم درخواست ویزای ملی به طور مناسب تکمیل شده است.

 

-پاسپورت ملی معتبر

-عکس پرتره بیومتریک به تازگی گرفته شده است.

 

-مدرک پذیرش در یک موسسه آموزشی آلمان

 

-آزمون زبان آلمانی به عنوان زبان خارجی (TestDaF). مدرک زبان آلمانی موسسه گوته (GDS). کنفرانس دائمی

 

-سوابق تحصیلی یا کارنامه و رزومه باید همراه با شواهدی از کارآموزی و تجربیات کاری قبلی و فعلی در صورت وجود باشد.

 

-اثبات تمکن مالی 

 

-بیمه سلامت دانشجویی باید حداقل 30000 یورو پوشش داشته باشد و حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد.

 

-نامه انگیزشی که شما باید دلیل انتخاب دانشگاه خاص، برنامه تحصیلی را بیان کنید. همچنین به مطالعه و برنامه های خود اشاره کنید و اینکه چگونه این مطالعات باعث بهبود شغل و زندگی شما می شود.

 

– گواهی ازدواج اگر متاهل هستید

 

-مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی آلمان.

 

 

هزینه ویزای تحصیلی آلمان

 

 دانشجویان بین‌المللی که برای ویزای دانشجویی آلمان درخواست می‌کنند، هزینه‌های خاصی دریافت می‌کنند که در جدول زیر نشان داده شده است:

 

 

ویزا

 

 

دسته

 

37.50

 

 

       متقاضیان زیر 18 سال

 

75

 

         متقاضیان بالای 18 سال

 

 

هنگام داشتن ویزای دانشجویی معتبر آلمان چه کارهایی می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید؟

 

به عنوان دارنده ویزای دانشجویی آلمان می توانید:

 

برای تمدید مجوز اقامت دانشجویی اقدام کنید. اگر هنوز مطالعات برنامه ریزی شده خود را در دوره ویزا تکمیل نکرده باشید، امکان پذیر است و آنها را در زمان معقولی تکمیل خواهید کرد. یک کار پاره وقت پیدا کنید

شما ممکن است تا 120 روز کاری در سال کار کنید، حتی اگر در حال حاضر در یک موسسه دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید به صورت پاره وقت کار می کنید با این حال، کار شما نباید در پیشرفت تحصیلی شما اختلال ایجاد کند. پس از فارغ التحصیلی برای کاریابی برای اجازه اقامت اقدام کنید

 

تنها در صورتی که تحصیلات خود را در آلمان به پایان رسانده باشید، واجد شرایط درخواست برای اجازه اقامت از این نوع خواهید بود. با چنین اجازه اقامت، تا 6 ماه پس از فارغ التحصیلی، می توانید به دنبال شغل یا خوداشتغالی باشید. ممکن است در حین جستجوی شغل دائمی که مستقیماً با مدارک تحصیلی دریافتی شما مطابقت دارد، یک شغل موقت دریافت کنید.

 

با ویزای دانشجویی چه مدت می توانید در آلمان بمانید؟

با ویزای دانشجویی آلمان، می توانید 3 ماه ابتدایی در آلمان بمانید. در این مدت، شما باید برای اجازه اقامت برای تحصیل درخواست دهید

حداکثر مدت زمانی که شما از طریق چنین اجازه اقامت دریافت خواهید کرد دو سال است. همچنین بسته به مدت تحصیل، اجازه تمدید مجوز اقامت را خواهید داشت

مراحلی که باید بعد از ورود به آلمان با ویزای دانشجویی دنبال کنید قبل از شروع تحصیل در آلمان باید چند مرحله را طی کنید :

1. محل اقامت دائمی در آلمان پیدا کنید. به زودی پس از رسیدن به اینجا، برای خود اقامت دائمی در آلمان دریافت کنید. شما ممکن است در یک اقامتگاه دانشجویی، آپارتمانی یا آپارتمانی که خودتان اجاره کرده اید، اسکان پیدا کنید. شواهد نشانی دائمی در بسیاری از موارد آینده ضروری خواهد بود.

2-خود را تحت پوشش بیمه درمانی آلمان “Krankenversicherung” قرار دهید. خود را تحت پوشش بیمه نامه درمانی قرار دهید، زیرا این یک الزام اجباری برای همه ساکنان اینجاست.

اگر شهروند کشوری هستید که کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) صادر می کند، نیازی به دریافت بیمه درمانی قانونی آلمان نخواهید داشت

این برای افراد اتحادیه اروپا و شهروندان بوسنی و هرزگوین، ایسلند، اسرائیل، لیختن اشتاین، مراکش، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، نروژ، سوئیس، صربستان، تونس و ترکیه است. علاوه بر این، EHIC هرگونه درمان دارویی در آلمان را پوشش می دهد

شرکت های بزرگ بیمه درمانی آلمانی وجود دارد که دانشجویان را هدف قرار داده و نیازهای آنها را برآورده می کند. شرکت های بیمه آلمانی مانند DR-WALTER سالهاست که در این صنعت فعالیت می کنند و دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند

آنها نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه بسته های دانشجویی متناسب با آنها مانند تعرفه EDUCARE24 در بین دانشجویان بین المللی در آلمان مورد علاقه است. بدون مدرک بیمه درمانی (دولتی یا خصوصی)، ثبت نام در دانشگاه های آلمان غیرممکن است.

3-برای دریافت گواهی ثبت نام در رشته تحصیلی ثبت نام کنیدش

همانطور که مسکن دائمی خود را در اینجا پیدا کرده اید، در مرحله بعدی ثبت نام یا ثبت نام در تحصیل در دفتر خدمات دانشجویی است

اما، دوباره، این کار را در دوره ثبت نام در تاریخ های اعلام شده در نامه پذیرش خود انجام دهید. در صورت عدم ثبت نام، نمی توانید در دوره های تحصیلی شرکت کنید، در امتحانات تحصیلی شرکت کنید، به خدمات دانشگاه دسترسی نداشته باشید و مدرک تحصیلی دریافت نکنید

گواهی ثبت نام نیز هنگام ثبت آدرس، درخواست اجازه اقامت و دریافت تخفیف در فعالیت های اوقات فراغت مورد نیاز است

برای ثبت نام در یک دانشگاه آلمانی به عنوان یک خارجی، مدارک مورد نیاز به شرح زیر است: پاسپورت ملی معتبر باید ویزای دانشجویی معتبر شما را در داخل نشان دهد. نامه پذیرش. چند عکس گذرنامه اخیراً گرفته شده است. بیمه سلامت دانشجویی فقط با درخواست ثبت نام رسمی نخواهید شد

در ابتدا گواهی ثبت نام به عنوان شناسه دانشجویی موقت تا زمانی که کارت دانشجویی رسمی دریافت کنید صادر می شود

این فرآیند زمانی تکمیل می شود که حق بیمه ترم و هزینه تحصیل (در صورت وجود) را درست پس از دریافت کارت شناسایی دانشجویی خود از طریق پست پرداخت کنید. میانگین سهمیه ترم 250 یورو است و خدمات اجتماعی و سایر خدمات دانشگاهی را پوشش می دهد، با احتساب بلیط ترم استفاده از حمل و نقل عمومی محلی. کارت شناسایی دانشجویی که برای شما ارسال می شود، همراه با یک حساب کاربری، ایمیل و رمز عبور منحصر به فرد در سرور ارائه دهنده آموزش خواهد بود. شما از این اطلاعات برای دسترسی به مواد الکترونیکی داخلی و منابع کتابخانه همان ارائه دهنده استفاده خواهید کرد

توجه: در ابتدای هر ترم جدید باید دوباره ثبت نام کنید. اگر این کار را انجام ندهید، از تحصیل خارج می شوید و از ثبت نام دانشجو حذف می شوید

4- یک حساب بانکی جاری از یک بانک معتبر آلمانی باز کنید.  کار بعدی که باید انجام دهید این است که یک حساب بانکی جاری، “Girokonto” در یک بانک آلمانی شناخته شده دریافت کنید

در بسیاری از موارد، مانند پرداخت اجاره، ثبت نام، سایر هزینه های مربوط به تحصیل، هزینه ثبت نام و سایر صورتحساب ها، این کار را انجام خواهید داد. به همین ترتیب برای دریافت یارانه یا حقوق شما مورد نیاز است. افتتاح حساب بانکی معمولاً خدمات رایگان است.

برای افتتاح حساب بانکی دانشجویی در آلمان، این مدارک مورد نیاز است :

پاسپورت ملی معتبر تایید ثبت نام “Meldebescheinigung”. مدارک تحصیلی در آلمان. (هر یک از موارد زیر). گواهی ثبت نام دانشجو “Immatrikulationsbescheinigung” نامه پذیرش ویزای دانشجویی

5- . آدرس زندگی خود را در آلمان در «Einwohnermeldeamt» ثبت کنید. تاییدیه ثبت نام “Meldebestätigung” را دریافت کنید. پس از یک هفته پس از یافتن مسکن دائمی، آدرس زندگی خود را در دفتر ثبت نام مقیم “Einwohnermeldeamt” یا در دفتر شهروندی “Bürgeramt” ثبت کنید. پس از تکمیل درخواست، تاییدیه ثبت نام “Meldebestätigung” را دریافت خواهید کرد. >> مدارکی که برای ثبت آدرس در آلمان به عنوان دانشجوی بین المللی نیاز دارید. توجه: هنگام تغییر آدرس زندگی خود در آلمان باید این روند را تکرار کنید.

6-. برای تحصیل در «Ausländerbehörde» برای اجازه اقامت اقدام کنید. به محض دریافت تاییدیه ثبت نام، باید برای اجازه اقامت برای تحصیل خود درخواست دهید. این کار باید با داشتن ویزای دانشجویی معتبر انجام شود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا